Kippenpootjes met liters thee - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van paulinevanhirtum - WaarBenJij.nu Kippenpootjes met liters thee - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van paulinevanhirtum - WaarBenJij.nu

Kippenpootjes met liters thee

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Ni Hao!

Bedankt voor alle leuke berichtjes! Ik heb even op me laten wachten, maar geen nieuws, goed nieuws zullen we maar zeggen ;)

Na de stop over in Dubai ben ik naar Beijing gevlogen. Bij aankomst zou ik met shuttlebus 3 naar het hostel gaan, dat kan niet al te ingewikkeld zijn zou je haast denken. Probleempje was dat alles aangegeven stond in het Chinees en het luchthavenpersoneel, inclusief medewerkers van de informatiebalie, geen woord Engels sprak. De oplossing was om een voorbijganger te vinden die kan tolken... In de loop van de weken zijn mijn skills in gebaren taal dus flink vooruit gegaan.

In China en Hong Kong reisde ik samen met Ana en nog twee vrienden. We aten zoveel mogelijk in kleine zaakjes die je haast geen restaurant kan noemen, bij voorkeur ook zonder Engelse menukaart, om het zo autentiek mogelijk te houden. Ana koos dan wat gerechten uit die we samen deelden, zittend aan een ronde tafel. Liters gratis thee erbij gedronken. Heerlijk allemaal, het enige waar ik nog wel aan moet wennen zijn de noedels bij het ontbijt. Heb al van alles geprobeerd trouwens: ‘gezonde’ maar enorm bittere kruidendrankjes, fondue met verse kikker, zwembla, kippenpoot, -hart en –nieren. De duivenhersenen heb ik, in tegenstelling tot mijn tafelgenoten, maar aan me voorbij laten gaan.

Alleen al door in een parkje te gaan zitten en naar mensen te kijken kan je je een middag vermaken. Bruin worden is bijna het ergste wat je kan overkomen in China, dus er wordt flink gesmeerd met factor 150 en whitener creams. Zelfs als op een bewolkte dag de zon even door de smog heen schijnt, worden kleurige parasolletjes opgestoken.

Het hoogtepunt tot nu toe was de Chinese muur. Erg indrukwekkend, niet voor te stellen hoe zo’n keizer op het idee kwam om op die onbegaanbare bergkammen een muur neer te zetten. Een ander super mooi plekje was Suzhou, het ‘Venetie van het oosten' aldus Marco Polo. Ondanks de 7 miljoen inwoners een rustige binnenstad. We zijn met een roeibootje over de grachten gevaren en in een riskja rondgereden, die mannen moesten echt hard werken om ons vooruit te krijgen!

Volgens sommige tellingen is Shanghai de grootste stad ter wereld, heb ook nog nooit zoveel wolkenkrabbers bij elkaar gezien! Natuurlijk een bezoek gebracht aan de World Expo: een pretpark voor volwassenen, inlcusief Efteling-rijen. Futuristische bouwwerken met binnen hippe animatiefilmpjes. Het Nederlandse paviljoen, Happy Street, was echt een beetje blij met veel kleurtjes en knipperende lichtjes, een Australieer vroeg zich af welke drugs er waren gebruikt tijdens het ontwerpen.. Wel lekkere kroket en poffertjes trouwens!

Hong Kong was relatief westers met haastige zakenmensen en luxe shopping malls, wij waren ernstig underdressed en met een voor deze regionen veel te bruin vakantiekleurtje. Op zondag door Ana's familie meegenomen om een gokje te wagen bij de paardenraces en zowaar nog wat gewonnen. Mocht het niks worden in het ziekenhuis dan kan ik altijd nog een carriere in deze miljardenbusiness overwegen.

xxx Pauline

  • 25 Mei 2010 - 11:00

    Marianneke:

    Hey Pauline,

    Klinkt goed allemaal! Ik zou al die dingen nooit van mijn leven gaan eten, maar leuk dat je het gewoon allemaal doet...wel echt de sfeer van daar natuurlijk :D nice...ik ben jaloers ik wil ook reizen. Alleen voor mij zit dit er niet in. Geld sparen voor de bruiloft....nog 3,5 maand begint al op te schieten. Ik heb ook een baan :D bij de SEH/IC, even kijken wanneer ik kan beginnen.

    Liefs Marianneke

  • 25 Mei 2010 - 11:26

    Sanne:

    Je verhalen klinken goed en herkenbaar ;). Hong Kong, ik ben jaloers! Ik wou dat ik er nu kon zijn. Veel plezier aankomende weken! Nu richting Vietnam? X

  • 25 Mei 2010 - 12:22

    LiNa:

    Leuk leuk allemaal! :D China is mooooi hè?! :D En voor Hong Kong heb je een prima gids geregeld! ;)
    Enjoy!!!
    X

  • 25 Mei 2010 - 13:02

    Tonneke:

    hee pauline,

    Alles gaat goed zo te horen :). Ben je niet bang voor voedselvergiftiging in onbekende niet engelstalige restaurants, die amper zo te noemen zijn :P. Foto's zien er super uit. Hier alles goed, heb mijn kamer opgezegd in maastricht :(.

    x tonneke

  • 25 Mei 2010 - 17:11

    Kyra:

    Wow! Wat ziet het er allemaal fantastisch uit. Goed te horen dat je het prima naar je zin hebt:)
    Geniet ervan!
    xx

  • 25 Mei 2010 - 17:55

    Joany:

    Wow, wat een held ben jij ;) Echt gaaf wat je allemaal meemaakt! Ik vind de foto van de Chinese muur trouwens al behoorlijk impressive.. x

  • 25 Mei 2010 - 19:12

    Mama:

    Hoi Pauline,
    Je hebt weer een hoop gezien, leuke foto's hoor! En zo te horen doe je daar heel wat culinaire inspiratie op, dus dat belooft wat voor als je weer terug bent. Ook lijk je al heel vaardig in eten met stokjes. We kijken uit naar het volgende verslag,
    liefs, mama

  • 26 Mei 2010 - 08:59

    Femke:

    Hey Pauline,
    Wat een leuke verhalen weer, leuk ook dat je er zoveel foto's bijzet.. Ben nu al benieuwd naar wat je me gaat voorschotelen als we weers samen eten over een tijdje.. geloof dat ik rekening moet houden met kippenhartjes en kikkerbilletjes enzo?! ;)
    Geniet er nog van,
    Liefs,
    Femke

  • 27 Mei 2010 - 00:29

    Maartje:

    heey held!

    Wat een briljant verslag en het klinkt ook lekker oosters idd! Op de foto's kun je zien dat je geniet! Ik kan alleen maar zeggen check je mail en genietze!

    dikke kus smaart

  • 09 Juni 2010 - 04:54

    Manon:

    Super mooie foto's! En cool dat je (bijna) alles probeert te eten haha ;-)
    veel plezier in Vietnam!

    kus, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Actief sinds 19 Maart 2010
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 12403

Voorgaande reizen:

26 April 2010 - 09 Juli 2010

Azie

07 Maart 2010 - 13 April 2010

Suriname

Landen bezocht: